W naszym przedszkolu realizujemy projekt autorstwa pani Zuzanny Jastrzębskiej – Krajewskiej z zakresu edukacji matematycznej pn. „20 minut dla matematyki”.

Autorka wyszła z założenia, że skoro kilkanaście minut czytania w ciągu dnia daje wymierne rezultaty, to także kilkanaście minut przeznaczone na edukację matematyczną może dać wspaniałe efekty. Metodyka programu zakłada naukę matematyki w sposób czynnościowy, czyli zgodny z rozwojem dziecka, nabywanie kompetencji matematycznych poprzez działanie.

Nasze przedszkolaki uwielbiają matematykę! Bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, a  zabawy z przeliczaniem i rozpoznawaniem zapisu cyfr przynoszą im wiele radości 😊

Program jest realizowany w każdej grupie

.

Matematyka u Zajączków

Zajączki pięknie liczą i rozpoznają podstawowe figury geometryczne. Zabawy matematyczne sprawiają im wiele radości. Wszystkie chętnie i z zaangażowaniem wykonują zadania. Brawo Zające!

Matematyka u Żuczków

Staramy się, aby dzieci codziennie brały udział w różnych formach aktywności. Bawiąc się piłkami, klockami i sznurkami Żuczki przeliczały, klasyfikowały, utrwalały kolory, a także porównywały długości

Matematyka u Wiewiórek

Odkrywanie świata poprzez doświadczanie to super zabawa. Zabawy matematyczne sprawiają  Wiewiórkom wiele radości. A oto kilka z nich:
-Zabawy w kodowanie figur geometrycznych
-Zabawy z liczbami.

Matematyka u Misiów

Misie bardzo lubią działania matematyczne, dlatego też podczas codziennych zabaw staramy się rozwijać kompetencje matematyczne u najmłodszych przedszkolaków. Dzieci podczas zabaw klockami porównywały wielkości, przeliczały na materiale konkretnym oraz klasyfikowały według podanej cechy. Bawiąc się figurami geometrycznymi rozpoznawały kształt koła oraz utrwalały nazwy kolorów. 

Matematyka u Żuczków

Codziennie uczymy się matematyki. W listopadzie ćwiczyliśmy orientację w przestrzeni, układaliśmy rytmy, liczyliśmy, rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy figury geometryczne, a także porównywaliśmy długości. Zaczęliśmy również przygodę z matą do kodowania.  

Matematyka u Misiów

Dzieci z grupy Misiów nawet podczas porządków w przyborach plastycznych np: przeliczając i segregując kredki uczą się matematyki. Dodatkowo cały czas utrwalamy kolory. Podczas zabaw klockami piankowymi, możemy porównywać długości. Natomiast przelewając wodę do szklaneczek uczymy się pojęć: mniej, więcej, tyle samo.  

Matematyka u Biedronek

W tym roku szkolnym kontynuujemy przygodę z programem „20 minut dla matematyki”. Przypomnę tylko, że głównym jego celem jest realizacja „Dziecięcej matematyki” autorstwa prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej oraz angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych. Tym razem działamy na kołach – segregujemy je według koloru, zliczamy, porównujemy liczebność powstałych zbiorów zarówno w języku polskim jak i angielskim

Matematyka u Wiewiórek

„Łańcuch matematyczny”- zabawa dydaktyczna doskonaląca spostrzegawczość w grupie Wiewiórek.
Prezentowanie własnoręcznie przygotowanych łańcuchów. Określanie, który z łańcuchów jest najkrótszy, a który najdłuższy. Przeliczanie elementów łańcucha, porównywanie długości łańcuchów z wykorzystaniem wyrażenia: długi, krótki, dłuższy od, krótszy od…