„Nie ma nic w umyśle,
czego by przedtem nie było w zmysłach”
Arystoteles

Jeśli mózg ma problem z prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem bodźców dziecko ma trudności w funkcjonowaniu w otaczającym go świecie. Między innymi dlatego warto wplatać zabawy sensoryczne do codzienności dziecka w przedszkolu jak również w domu czy poza nim.


W tym roku szkolnym nasze Żabki
i i Zajączki uczestniczą w Innowacji pedagogicznej „Sensoryczne czwartki”. Celem innowacji jest poszerzenie zasobu doświadczeń sensorycznych
i poznawczych oraz wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez możliwość doświadczania i uczestnictwa w zabawach angażujących zmysły. Podejmowane aktywności umożliwiają dziecku wspieranie zmysłu dotyku, rozwijanie kreatywności, zainteresowania otaczającym światem, doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchową, usprawniać motorykę małą i dużą, wzmacniać napięcie mięśniowe, rozwijać mowę oraz doskonalić umiejętności pracy w grupie.


Joanna Owczare
k
Małgorzata Witkowska

Co robiliśmy w I semestrze? – zobaczcie sami 🙂

Jeż zrobiony z ziemniaka, ścieżka sensoryczna, symbol narodowy z biało – czerwonej ciecierzycy, jeż z masy solnej, makaronowe jesienne wzory:

Guzikowa choinka, świąteczne pierczniczki

Ptaki w karmniku, waciany bałwanek:

Co robiliśmy w II semestrze, zobaczcie sami 🙂

Galaktyczny kisiel, malowanie na lodzie, walentynkowe serca, tęcza z makaronu, wiosenny tor przeszkód, Dzień Marchewki, foliowe obrazki – malowanie dłońmi, co ukrywa sensopudełko, Co skrywa ocean?