„Nie ma nic w umyśle,
czego by przedtem nie było w zmysłach”
Arystoteles
Jeśli mózg ma problem z prawidłowym odbiorem i przetwarzaniem bodźców dziecko ma trudności w funkcjonowaniu w otaczającym go świecie. Między innymi dlatego warto wplatać zabawy sensoryczne do codzienności dziecka w przedszkolu jak również w domu czy poza nim.
W tym roku szkolnym nasze Żabki i i Zajączki uczestniczą w Innowacji pedagogicznej „Sensoryczne czwartki”. Celem innowacji jest poszerzenie zasobu doświadczeń sensorycznych
i poznawczych oraz wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez możliwość doświadczania i uczestnictwa w zabawach angażujących zmysły. Podejmowane aktywności umożliwiają dziecku wspieranie zmysłu dotyku, rozwijanie kreatywności, zainteresowania otaczającym światem, doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchową, usprawniać motorykę małą i dużą, wzmacniać napięcie mięśniowe, rozwijać mowę oraz doskonalić umiejętności pracy w grupie.
Joanna Owczarek
Małgorzata Witkowska
Co robiliśmy w I semestrze? – zobaczcie sami 🙂
Jeż zrobiony z ziemniaka, ścieżka sensoryczna, symbol narodowy z biało – czerwonej ciecierzycy, jeż z masy solnej, makaronowe jesienne wzory:
Guzikowa choinka, świąteczne pierczniczki
Ptaki w karmniku, waciany bałwanek:
Co robiliśmy w II semestrze, zobaczcie sami 🙂
Galaktyczny kisiel, malowanie na lodzie, walentynkowe serca, tęcza z makaronu, wiosenny tor przeszkód, Dzień Marchewki, foliowe obrazki – malowanie dłońmi, co ukrywa sensopudełko, Co skrywa ocean?