W dniu 20. 11. 20 r. w grupie Wiewiórek kontynuowaliśmy temat dotyczący higieny jamy ustnej. N a początek przedszkolaki wysłuchały opowiadania-pt. „Tatę boli ząb”. Następnie omówiliśmy treść opowiadania, jednocześnie przypominając zasady dotyczące mycia zębów. Aby pamiętać o systematycznym myciu zębów, postanowiliśmy nauczyć się rymowanki, która nam w tym pomoże:

Pomidor, pomidor, dwa kalafiory, myję zęby ranki i wieczory.

Pomidor, pomidor, duży rydz, zęby codziennie trzeba myć.

Pomidor, pomidor, trzy koguty, myję zęby 3 minuty.

Pomidor, pomidor, chwila wysiłku, myję zęby 15 minut po posiłku

Kolejne nasze działania polegały na utrwalaniu nawyku mycia zębów. Każde z dzieci otrzymało w śliskiej koszulce na dokumenty rysunek przedstawiający schemat jamy ustnej. Następnie przypomnieliśmy sobie jak powinno się szczotkować zęby -ruchy szczoteczki przypominają kręcenie kółek. Następnie dzieci usiadły do stolików, i za pomocą pasteli rysowały na „koszulkach” ząbiaki, czyli bakterie. Po narysowaniu ząbiaków każdy przedszkolak otrzymał chusteczki higieniczne, które udawały szczotki. Zadaniem dzieci było dokładne wyczyszczenie „koszulek”, tak, aby zniknęły wszystkie bakterie.

Po wykonaniu tego zadania czekało na nas jeszcze jedno trudne zadanie, a mianowicie- „Nitkowanie”

Po obejrzeniu jak nauczyciel przykleja na klocki plastelinę, dzieci dowiedziały się , w jaki sposób można usunąć plastelinę spomiędzy ząbków klocka. To ćwiczenie miało za zadanie pokazać dzieciom w jaki sposób możemy wyciągać resztki jedzenia z naszych zębów. To było trudne zadanie ale przecież w prawdziwym nitkowaniu na pewno pomogą rodzice :).
A my dzięki temu ćwiczeniu dowiedzieliśmy się , że mycie zębów i nitkowanie to bardzo ważna sprawa !

Katarzyna Twardowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *